Κείμενα: α) της εκπαιδευτικού Αναστασίας Χατζηαντωνίου, β) του Λουκά Μπονιάτη

 

Νότια του χωριού Σορωνή υπάρχει μια πεδιάδα, η οποία εκτείνεται ανάμεσα σε δύο λοφοσειρές και φτάνει μέχρι τους πρόποδες του όρους Περιόλι. Συναντιέται με την κοιλάδα της Διμυλιάς την οποία διασχίζει κατά μήκος η κοίτη του χειμάρρου Πλατή. 

   Μέσα στην κοιλάδα αυτή και σ’ απόσταση τεσσάρων χιλιομέτρων του χωριού Σορωνής υπάρχει μικρό εξωκλήσι το οποίο ονομάζεται Άγιος Σουλάς. Το εξωκλήσι είναι οικοδομημένο στο όνομα του Αγίου Σίλα του αχώριστου συνοδοιπόρου του Αποστόλου Παύλου. Ολόγυρά του εκτείνεται περιοχή από κατάφυτα πανύψηλα πεύκα. 
   Ο ναΐσκος είναι ρυθμού Βασιλικής, έχει μήκος 7,70 μέτρων, πλάτος 2,70μ. και ύψος 3μ  Είναι άγνωστο πότε κτίστηκε. Στο επάνω μέρος της εισόδου υπάρχει ανάγλυφος σταυρός με ημερομηνία 1836. Θεωρείται βέβαιο ότι οικοδομήθηκε κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες πιθανόν κατά το 100-150 μ.Χ. 

Δείτε εδώ παλιές και πρόσφατες φωτογραφίες από το Άλσος και τη πανήγυρη του Αγίου:

Μέσα στο ναό και απέναντι από την είσοδο στη βόρεια πλευρά υπάρχει πηγή νερού μέσα σε τεχνητό σπήλαιο. Το αγίασμα θαυματουργεί θεραπεύοντας τα διάφορα δερματικά νοσήματα και ιδίως τη ψώρα. 

Σύμφωνα με την τοπική παράδοση όταν ο Απόστολος Παύλος ήρθε στη Ρόδο, προς διάδοση του Χριστιανισμού, συνοδευόταν από το Σίλα. 

Η ιστορία της ιατρικής αναφέρει τον Σίλα, ως ιατρό δερματολόγο, ο οποίος θεράπευε πολλούς πάσχοντες από διάφορα νοσήματα λέπρας, κνιδώσεως, ψώρας, εκζεμάτων κ.τ.λ. 
   Ενώ ο Απόστολος Παύλος εργαζόταν στη Λίνδο για να οργανώσει τη διοίκηση της νεοϊδρυθείσης Εκκλησίας, ο Σίλας περιόδευε στα διάφορα χωριά του νησιού για να διδάξει τη νέα θρησκεία. 

Έφθασε στη σημερινή θέση του Αγίου Σουλά κοντά στην οποία υπήρχε συνοικισμός με ιερό βωμό. Άρχισε να κηρύττει τη θεότητα του Ιησού Χριστού στους κατοίκους. Επειδή όμως έβλεπε ότι οι ακροατές του ήταν πολύ δύσπιστοι, άρχισε να σκέπτεται με ποιο τρόπο θα μπορούσε να αποδείξει τη Χριστιανική πίστη κατά της ειδωλολατρικής πλάνης. 
   Μ’ αυτές τις σκέψεις ο Σίλας παρατήρησε ότι απέναντι από την κοινότητα στη θέση Νικολού που μέχρι σήμερα ονομάζεται «στου ψωριάρη» βρισκόταν ασθενής που έπασχε από ψώρα. Είχε απομακρυνθεί προνοητικά από τους κατοίκους για να μη διαδοθεί η αρρώστια. 
   Ο Σίλας αποφάσισε να στηρίξει τη θεότητα της χριστιανικής θρησκείας. Επανέλαβε τη διδασκαλία του και είπε : 

«Επειδή βλέπω ότι δε μπορείτε να καταλάβετε ποια από τις δύο θρησκείες είναι η αληθινή και ποια η ψεύτικη, προτείνω να φέρουμε εκείνο τον απομονωμένο ασθενή, ο οποίος πάσχει από ψώρα και να τον αφήσουμε κοντά στο βωμό. 

Μετά να προσευχηθούν οι ιερείς σας και να παρακαλέσουν τους θεούς σας να τον θεραπεύσουν. Αν ο ασθενής θεραπευθεί, αυτό θα σημαίνει ότι οι θεοί σας είναι αληθινοί και θα πιστέψω σ’ αυτούς κι εγώ. Αν όμως ο ασθενής δεν θεραπευτεί, τότε να προσευχηθώ κι εγώ, να παρακαλέσω το Θεό μου για τη θεραπεία του αρρώστου. Αν τότε αυτός γίνει καλά, αυτό θα σημαίνει ότι η θεότητα του Ιησού Χριστού είναι βεβαία και οι θεοί τους οποίους εσείς λατρεύετε είναι ψεύτικοι». 

Η πρόταση του Σίλα έγινε δεκτή και έφεραν κοντά στο βωμό τον ασθενή. Άρχισαν πρώτα οι ιερείς των ειδωλολατρών τις παρακλήσεις τους υπέρ του ασθενή, αλλά αυτός δεν έγινε καλά. 
   Μετά απ’ αυτούς προσευχήθηκε και ο Σίλας και αφού επικαλέσθηκε την παρά του Ιησού θεραπεία του ασθενή, πήρε νερό από την πηγή η οποία βρισκόταν κοντά στο βωμό. Έλουσε τον ασθενή και αμέσως αυτός έγινε εντελώς καλά. 

   Βλέποντας οι κάτοικοι το θαύμα πίστεψαν ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο μόνος αληθινός Θεός και τον παρακάλεσαν να διδάξει τη Χριστιανική θρησκεία. 

Ο Σίλας έμεινε εκεί μερικές μέρες, τους δίδαξε τη Χριστιανική θρησκεία, τους βάφτισε όλους, διόρισε ιερείς και διδασκάλους της νέας θρησκείας, θεράπευσε πολλούς ασθενείς των γύρω συνοικισμών και επέστρεψε στη Λίνδο, όπου συναντήθηκε με τον Απόστολο Παύλο. 
   Την είδηση αυτή την οποία μας δίνει η παραπάνω εγχώρια παράδοση, ότι ο χριστιανισμός εισήχθη στη Ρόδο απ’ αυτούς τους Αποστολικούς χρόνους την επιβεβαιώνουν και οι Πράξεις των Αποστόλων (κεφ. ΚΑ΄-1).Σύμφωνα με αυτές, όταν ο Απόστολος Παύλος, συμπληρώνοντας την τρίτη αποστολική πορεία του, επέστρεφε στα Ιεροσόλυμα, επισκέφθηκε τους Φιλίππους, την Τρωάδα, τη Μυτιλήνη, τη Σάμο και τη Μίλητο και από κει πήγε στην Κω, ενώ την άλλη μέρα ήρθε στη Ρόδο και από δω πήγε στα Πάταρα. 

Στο σημείο αυτό οι Πράξεις των Αποστόλων δεν αναφέρουν πολυήμερη διαμονή του Παύλου στη Ρόδο, διότι (κεφ. Κ-16) ο  Παύλος βιαζόταν να φτάσει στα Ιεροσόλυμα πριν από τη γιορτή της Πεντηκοστής.

Τα θαύματα που αναφέρονται στη θεραπεία δερματικών παθήσεων και ιδιαίτερα της ψώρας όσων πιστών – αρρώστων χρησιμοποίησαν το νερό του Αγίου Σουλά για να πλυθούν, είναι πολλά. 

Σύμφωνα με μαρτυρία του ίδιου, ο Ηλίας Σταματέλλου από το χωριό Καλαβάρδα, όταν ήταν μαθητής, περίπου 12 ετών εκανοναρχούσε στον Άγιο Σουλά την ημέρα του πανηγυριού. Όταν οι ιερείς έβγαλαν τα άγια, το νερό της πηγής που βρισκόταν μέσα στο μοναστήρι φούσκωσε και βράχηκαν τα παπούτσια του, όπως και όλων των άλλων προσκυνητών που ήταν μέσα στο μοναστήρι. Ύστερα τα νερά στράφηκαν προς τα πίσω. 

Ένας Μπέης από την Αίγυπτο ο οποίος έπασχε από κάποιο δερματικό νόσημα ήρθε στη Ρόδο και διέμεινε στο ξενοδοχείο του κυρίου Ανδρίκου Καλλίγερου στο Νιοχώρι. Ο ξενοδόχος είδε τα χέρια του γεμάτα πληγές και τον ρώτησε γι’ αυτό. Ο Μπέης του απάντησε ότι πάσχει από ψώρα και ότι επισκέφτηκε πολλούς γιατρούς, αλλά καμιά θεραπευτική συμβουλή δεν τον ωφέλησε. 
   Τότε ο ξενοδόχος του έδειξε τον παπα – Ιωάννη Οικονόμο, ιερέα από τη Σορωνή, ο οποίος κατά τύχη είχε διαμείνει στο ίδιο ξενοδοχείο και του είπε ότι στο χωριό του παπά υπάρχει κάποιος καλός γιατρός γι’ αυτή την αρρώστια. Στη συνέχεια του διηγήθηκε διάφορα θαύματα του Αγίου Σουλά που είχε ακούσει. Ο Μπέης πήγε στον Άγιο Σουλά, λειτουργήθηκε, λούστηκε με το αγίασμα της πηγής και μετά από μερικές μέρες ήταν εντελώς υγιής. Όταν γύρισε στην Αίγυπτο έστελνε κατά καιρούς διάφορα δώρα στο μοναστήρι. 

Το θαυματουργό αυτό νερό βρισκόταν σε πηγή μέσα σε τεχνητό σπήλαιο, μέσα στο μοναστήρι, απέναντι από την είσοδό του. Οι προσκυνητές το έπαιρναν ως αγίασμα μετά τη θεία λειτουργία και θεράπευε τα διάφορα δερματικά νοσήματα. 

 Ο Γενικός  Διοικητής Δωδεκανήσου Μάριο Λάγκο έστειλε το 1931 για χημική εξέταση νερό από την πηγή αυτή και η ανάλυση έδειξε ότι το νερό περιείχε συστατικά που το έκαναν άριστο για πόση και ακόμα ότι είχε αντισηπτικές ιδιότητες για μερικά μολυσματικά εντερικά νοσήματα. 
   Η «Επιθεώρηση της νέας θεραπείας και πρακτικής ιατρικής» δημοσίευσε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους τα αποτελέσματα της ανάλυσης αυτής «Πηγή Αγίου Σουλά. – Ύδωρ ψυχρό, υπότονο, νατροδιοανθρακικομαγνησιακό μετά μονίμου ξηρού υπολείμματος γρ. 0,584ο/οο. Άριστο, ως ύδωρ επιτραπέζιο, ειδικώς τα νοσήματα της ανταλλαγής και ενέργειας αντιφοραματικής και αντισηπτικής, διαρκούσης της εξέλιξης μερικών μολυσματικών εντερικών νοσημάτων (ελίτυφος, γαστρεντερίτιδα, δυσεντερία κ.λ.π.). 
   Αφού λοιπόν ο Διοικητής είδε τα συστατικά και τις ιδιότητες του νερού του Αγίου Σουλά κατασκεύασε υπόγεια δεξαμενή, λίγα μέτρα από τη νότια πλευρά του μοναστηριού, για την αποταμίευση του νερού. Από τη δεξαμενή αυτή οδήγησε το νερό σε βρύση. 
   Όταν ο Γενικός Διοικητής της Δωδεκανήσου Μάριο Λάγκο επισκέφτηκε το πανηγύρι, αφού μελέτησε τη γοητευτική θέση του μοναστηριού και γενικότερα την όμορφη δασώδη περιοχή, σκέφτηκε να λαμπρύνει το πανηγύρι και κατασκεύασε Ιππόδρομο.

     Στην ευρύτερη περιοχή του Αγίου Σουλά υπάρχουν σήμερα:

- Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής 

- Γήπεδα τένις και βόλευ 

- Ένα γήπεδο – ιππόδρομος. Είναι το ίδιο που έχει κατασκευαστεί επί Ιταλοκρατίας και σήμερα έχουν συμπληρωθεί μπασκέτες και μια μεγάλη εξέδρα που χρησιμοποιείται για διάφορες εκδηλώσεις.

- Ένα μεγάλο «κιόσκι»- καφετέρια  με αυλή και δύο μικρότερα σε στυλ «περιπτέρου».  

 Τέλος, πρέπει να πούμε ότι ο Χριστιανισμός διαδόθηκε στη Ρόδο και στην υπόλοιπη Δωδεκάνησο πολύ νωρίς . Είναι φανερό :

 Από μαρμάρινα βαπτιστήρια που βρίσκονται στον Άγιο Γεώργιο και στην Αγία Ειρήνη στη Λαχανιά και ακόμα ένα στα ερείπια της Αγίας Ειρήνης μεταξύ Αρνίθας και Απολακκιάς.
Από ονόματα ναών αφιερωμένων σε Αγίους των πρώτων Χριστιανών, όπως ο Άγιος Λουκάς (παλαιό ξωκλήσι) και ο Άγιος Σίλας στη Σορωνή, ο Άγιος Φιλήμονας στην Αρνίθα, ο Άγιος Αβακούμ και ο Άγιος Θωμάς στη Μονόλιθο και ο Άγιος Φωκάς στα Σιάννα.

Πατώντας εδώ θα μεταφερθείτε στην κατηγορία που παρουσιάζονται οι εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο για τον Άγιο Σουλά.

Φωτογραφίες από το Άλσος Αγίου Σουλά: 


ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΉ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΗΣ ΣΟΡΩΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΕΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΜΑΡΙΕΤΤΟ (ΚΩΤΣΟ): 
Το πανηγύρι του Αη Σουλά το 1946,ήταν στην ουσία το πρώτο πανηγύρι που έγινε μετά την Ιταλική και Γερμανική κατοχή γεγονός που έχει την δική του σημασία.
Παραβρέθηκαν σε αυτό ο αρχηγός της Ελληνικής Στρατιωτικής αποστολής Χριστόδουλος Τσιγάντες , ο στρατιωτικός διοικητής Δωδεκανησου ταξίαρχος Ανφιλντ και άλλοι αξιωματούχοι των Αγγλων που αποτελούσαν την προσωρινή διοίκηση Δωδεκανησου.
Οι Άγγλοι μάλιστα όπως προκύπτει από δημοσίευμα της εφημερίδας «Χρόνος»( που εξέδιδαν οι ίδιοι) εντυπωσιάστηκαν από το πανηγύρι και από δυο ακόμα πραγματα:
Πρωτον από την νεολαία της Σορωνής που με ομαδική δουλειά κατάφερε σε λίγες μονο μέρες να επισκευάσει το γήπεδο για να γίνουν οι αγώνες
Δευτερον από τον αθλητή Κωνσταντίνο Μαριέττο(Κώτσο) που κέρδισε τους αγώνες στα 1500 και στα 5.000 μέτρα, για τον οποίο όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν «επιβεβαίωσε την φήμη του ως αθλητού ανωτέρας κλάσεως»
Ειδικότερα το δημοσίευμα με ημερομηνία 2 Αυγούστου 1946 αναφέρει τα εξής
«Όπως κάθε χρόνο και εφέτος η πανήγυρις του Αγίου Σουλά συνεκέντρωσεν αρκετές χιλιάδες προσκυνητών από όλα τα μέρη της Ρόδου.Το μαγευτικό τοπείο που απλώνεται γύρω στη μονή, το Ιαματικό νερό που αναβλύζει μέσα στο μοναστήρι, το άγιασμα που γιάτρεψε τόσους ασθενείς, μεγάλωσαν τη φήμη του μοναστηριού, και η πανήγυρις έγινε μία από τις πιο αγαπητές στο ροδιακό λαό.
Εξαιρετική εφέτος η οργάνωσης αθλητικών και ιππικών αγώνων από την Εκκλησιαστικήν επιτροπήν και από τον αθλητικόν Σύλλογον «Ευκλή» στο ευρύχωρο στάδιο της Μονής προσέδωσεν ιδιαίτερη λαμπρότητα και ομορφιά στην πανήγυρη.Το σώμα επίσης των προσκόπων που κατεστήνωσε κοντά στη Μονή έδωσεν ένα εξαιρετικόν τόνο στην πανήγυρη και εδόθηκε αφορμή σε πολύ κόσμο του νησιού να θαυμάση και αγαπήση το εκλεκτό τούτο τμήμα των νέων.
Ενωρίς την Δευτέραν το απόγευμα, κατέφθασεν ο πρόεδρος του Γ.Σ.Διαγόρα κ. Γ. Θ. Γεωργιάδης επικεφαλής της ομάδος των αθλητών και της φιλαρμονικής η οποία επαιάνιζε διάφορα εμβατήρια.
Εν αναμονή των αγώνων το πλήθος κατέκλυσε τα γύρω μέρη του σταδίου, που ως γνωστόν είχε κατασκευασθή υπό της Ιταλικής διοικήσεως και λόγω του πολέμου ήτο τελείως κατεστραμμένο και σχεδόν αγνώριστο.Χάρις όμως στην ομαδικήν εργασία των νέων της Σορωνής μέσα σε λίγες μέρες ο στίβος και τα πέριξ επεσκευάσθησαν και έγιναν καλύτερα από ότι ήταν πριν.Έτσι αποδείχθηκε τί μπορεί να επιτελέσει ένα χωριό διά να είναι ενωμένο και οδηγείται από ένα ευγενικό σκοπό.
Κατά τις 6 το απόγευμα ο αρχηγός της Ελληνικής στρατιωτικής αποστολής και η κ. Τσιγάντε, μετά του ταξιάρχου στρατιωτικού διοικητού κ. Άντρφιλντ, του διευθυντού της Ούνρα τ. Βάγκοβιτς και των λοιπών μελών της Στρ. Αποστολής, επεθεώρησαν το στρατόπεδο των προσκόπων όπου συνεχάρησαν τον έφορον του σώματος υπ/γον κ. Ε. Μακρήν.
Μετά την επιθεώρησιν οι επίσημοι επροχώρησαν προς την εξέδραν και άρχισεν η παρέλασις των αθλητών και προσκόπων.Επηκολούθησαν τα αγωνίσματα των δρόμων, αι παιδιαί και έκλεισαν οι αγώνες με την τέλεσιν μιας θεαματικής Ιπποδρομίας.
Κατά τους αγώνας εθαυμάσθη ο αθλητής του «Ευκλή» Κων.Μαργέττος, όστις εβεβαίωσε την φήμη του ως αθλητού ανωτέρας κλάσεως κερδίσας και τα δύο αγωνίσματα τον των δρόμων αντοχής 1.500 και 5.000 μ.
Ιδού τα τεχνικά αποτελέσματα των αγώνων.
Δρόμος 40 μ. 1ος) Κουφού Μιχαήλ (Ιάλυσσος Τριαντών)
2ος Αχιολάς Ελευθέριος (Διαγόρας)
Δρόμος 800μ. 1ος Καρπούζης Γεώργιος (Ελπίς Κρεμαστής)
2ος Κουφού Μιχαήλ (Ιάλυσος)
Δρόμος 1.500μ.-1ος) Μαργέττος Κωνστ. (Ευκλής Σορωνής)
2ος) Μαριεττάκης Ιωάννης (Εμπρός Καστέλλου)
Δρόμος 5.000μ. 1ος Μαργέττος Κωνστ.-1ος) Σ¨αββας Αντωνά Θολός)
Τσουβαλοδρομία-1ος) Κωνσταντίνος Τομάζος (Σορωνή)
2ος Κουμπιάδης Εμμανουήλ (πρόσκοπος)
Δρόμος κατά ζεύγη:1ον ζεύγος - Στέργος Χατζηκυριαζής-Σταύρος Τομάζος (Σορωνή), 2ον ζεύγος- Κουμπιάδης-Γεωργουδιός (πρόσκοποι)
Δρόμος με κουταλάκια 1ος) Κουμπιάδης Εμμανουήλ (πρόσκοπος)
2ος Γεωργουδιός Μιχαήλ (πρόσκοπος)
Ιπποδρομία-1ος Σάββας Μαργέτος (Σορωνή) 2ος Κωνστ. Τομάζος (Σορωνή)
Μετά το πέρας των αγώνων η κ.Τσιγάντε προσέφερεν εις τους νικητάς μετάλλια αθλοθετηθέντα υπό του αρχηγού της Ελληνικής Στρατ.Αποστολής και χρηματικά βραβεία ευγενώς προσφερθέντα υπό της Κεντρ.Εκπαιδευτικής Επιτροπής και του Γεωργικού Συνεταιρισμού.
Εις τους αγώνας παρέστησαν εκτός των προαναφερθέντων στρατιωτικών ο επιθεωρητής των σχολών κ. Ευστ.Λαγκάνης μέλη της Εκπ.Επιτροπής και του Διοικ. Συμβ. του Γεωργ. Συν. ο Πρόεδρος των εφέδρων αι αδελφαί του νοσοκομείου Θέρμαι και πολλοί αντιπρόσωποι αθλητικών σωματείων.
Δυστυχώς λόγω των δυσκολιών και της στενότητος των μέσων συγκοινωνίας χιλιάδες προσκυνητών από την πρωτεύουσα και τα χωριά δεν κατώρθωσαν να έλθουν στην πανήγυρη.
Μετά την τέλεσιν των αγώνων, άρχισε το γλέντι και ο χορός στα διάφορα μέρη της πλατείας που εκράτησεν ως το πρωί.

ΠΟΙΟΙ ΕΒΡΑΒΕΥΘΗΣΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΕΩΡΓΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗΝ ΕΚΘΕΣΙΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΟΥΛΑ ΣΟΡΩΝΗΣ ΤΟ 1956
Το 1956 έγινε η πρώτη έκθεση οικόσιτων ζώων στον Άγιο Σουλά με συμμετοχές κτηνοτρόφων από όλα τα χωριά της Ρόδου.
Τα περισσότερα βραβεία τα πήραν Σορωνιάτες δεδομένου ότι την εποχή εκείνη η πλειοψηφία των κατοίκων του χωριού ήταν γεωργοί και κτηνοτρόφοι.
Σε δημοσίευμα της, στις 2 Αυγούστου του 1956, η εφημερίδα «Ροδιακή» αναφέρει τα εξής:
«Παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ρόδου κ. Σπυρίδωνος, του Υπουργού της Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Κωτιάδη, του Νομάρχου κ. Ρεμπάκου, λοιπών επισήμων και πλήθους κόσμου εγένετο εις Αγιον Σουλάν Σορωνής την παρελθούσαν Κυριακήν η οργανωθείσα παρά της Διευθύνσεως Γεωργίας Δωδεκανήσου, της Κοινότητος Σορωνής και του Γ.Π. Συνεταιρισμου Σορωνής, πρώτη Κτηνοτροφική έκθεσις οικοσίτων ζώων Δωδεκανήσου.

Προ της εκθέσεως ωμίλησε ο Δ/ντής Γεωργίας κ. Δημ. Παπασαραντόπουλος όστις εξήρε την σημασίαν και τον σκοπόν της εκθέσεως ευαριστήσας συνάμα όλους όσους συνέβαλον ηθικώς και υλικώς δια την οργάνωσις ταύτης.

Η Επιτροπή βραβεύσεως απετελέσθη δι’ αποφάσεως του κ. Νομάρχου παρά των Δ/νού Γεωργίας, Νομοκτηνιάτρου Δωδεκανήσου, Τεχνικού Επιθεωρητού ΑΤΕ, Προέδρου Ενώσεως Γεωργικών Συν/σμών και Προέδρου Κοινότητος Σορωνής.

Οι βραβευθέντες γεωργοί και αγροτόπαιδες δια τα υπ’ αυτών εκτελεσθέντα ζώα ήσαν οι εξής:
1) Βασίλειος Ρεουλάς εκ Σορωνής, Αον χρηματικόν βραβείον εκ δραχμών 500 δια την υπ’ αυτού εκτεθείσα αγελάδα βελτιωμένης φυλής Σβιτς.
2) Κ. Παπαμανώλης εκ Σορωνής, Βον χρηματικόν βραβείον δρχ. 300 δια την υπ’ αυτού εκτεθείσαν αγελίδα βελτιωμένης φυλής Σβιτς.
3) Μιχ. Μαχλής εκ Θολού, Αον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ. 400 δια την υπ’ αυτού εκτεθέισαν ημιβελτιωμένην αγελάδα.
4) Κυρ. Μοναξιός εκ Σορωνής, Βον χρηματικόν βραβείον, εκ δρχ. 250 δια την υπ’ αυτού εκτεθείσαν ημιβελτιωμένην αγελάδα,
5) Αναστάσιος Κυπριώτης εκ Σορωνής, Αον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ. 300 δια την υπ’ αυτού εκτεθείσαν αγελάδα εγχωρίου φυλής.
6) Αναστάσιος Γ. Μαστής εκ Σορωνής, Βον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ. 200 δια την υπ’ αυτού εκτεθείσαν αγελάδα εγχωρίου φυλής.
7) Παντ. Φέκκος εκ Θολού, Αον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ. 400 δια την υπ’ αυτού εκτεθείσαν μοσχίδα βελιωμένης φυλής Σβιτς.
8) Ιωάννης Λαμπριανός εκ Σορωνής, Βον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ. 250 δια την υπ’ αυτού εκτεθείσαν μοσχίδα βελιωμένης φυλής Σβιτς.
9) Παναγ. Παναής εκ Παραδεισίου, Αον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ. 300 δια την υπ’ αυτού εκτεθείσαν μοσχίδα ημιβελτιωμένην.
10) Κυριαζής Διαλαμπριανός εκ Σορωνής, Βον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ 200 δια την υπ’ αυτού εκτεθείσαν μοσχίδα ημιβελτιωμένην.
11) Αναστ. Μαστής εκ Σορωνής, Αον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ. 200 δια τον υπ’ αυτού εκτεθέντα ταύρον Σβιτς.
12) Μιχ. Ευσταθίου εκ Φανών, Βον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ. 100 δια τον υπ’ αυτού εκτεθέντα ταύρον Σβιτς.
13) Μιχ. Μαστής εκ Σορωνής, Αον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ. 400 δια το υπ’ αυτού εκτεθέν ταυρίδον Σβιτς.
14) Ελευθ. Σαββιού εκ Καλυθιών, Βον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ. 300 δια το υπ’ αυτού εκτεθέν ταυρίδον Σβιτς.
15) Μιχ. Καφετζής εκ Φανών, Αον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ. 300 δια το υπ’ αυτού εκτεθέν πρόβατον Χιακής φυλής.
16) Νικ. Διακοσταυριανός εκ Σορωνής, Βον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ. 200 δια το υπ’ αυτού εκτεθέν πρόβατον Χιακής φυλής.
17) Ελευθ. Σαββιού εκ Καλυθιών, Αον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ. 250 δια το υπ’ αυτού εκτεθέντα κριόν Χιακής φυλής και
18) Νικ. Μπονιάτης εκ Σορωνής, Βον χρηματικόν βραβείον εκ δρχ. 150 δια το υπ’ αυτού εκτεθέντα κριόν Χιακής φυλής.

Επίσης εβραβεύθησαν δι’ επιβλεπόμενα έργα οι: Στέργος Π”Κωνσταντίνου, Νικ. Γιαλλούρης, Αναστάσιος Μαρίνος, Δημ. Σταυριάς, Κων/ντίνος Μουστάκης, Ιωάν. Φωταράς, Νικ. Τουβράς.

Επίσης εις 33 κτηνοτρόφους απενεμήθη έπαινος δια την συμμετοχήν των εις την έκθεσιν εις δε τους αγροτόπαιδας μέλη των Μορφωτικών Συλλόγων οίτινες παρουσίασαν τα επιβλεπόμενα έργα αυτών εχορηγήθη ως βραβείον ανά εν γεωργικόν εργαλείον μετ’ επαίνου
 
 
 

GTranslate